جهان بیمه

بیمه و همه آنچه که در مورد علم مدیریت بیمه باید بدانیم

جهان بیمه

بیمه و همه آنچه که در مورد علم مدیریت بیمه باید بدانیم

__________________________
کانال رسمی جهان بیمه
@iraninsurance_gilan
کانال رسمی جهان بیمه
__________________________
4insurance.ir
__________________________


4insurance.ir
__________________________
جهان بیمه

_______________________________
All about insurance and insurance management science should know
_______________________________

_______________________________

همه آنچه که در مورد بیمه و علم مدیریت بیمه و بازاریابی آن باید بدانیم

_______________________________

_______________________________
All you need to know about insurance and insurance management science
_______________________________
All about insurance and insurance management science should know
_______________________________

All you need to know about insurance and insurance management science




4insurance.ir


بیمه عمر

محمد مویدعابدی | چهارشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۳، ۰۸:۱۲ ق.ظ

 بیمه عمر چیست

بیمه عمر نوعی از بیمه است که شما میتوانید با پرداخت مبلغی بصورت ماهیانه ، سه ماه ، شش ماهه ، سالیانه و یا یکجا و مدت انتظاری ( بیش از 5 سال ) علاوه بر دریافت سرمایه ای قابل توجه بعنوان اصل و سود از امتیازات زیادی برخوردار شوید . 

انواع بیمه عمر کدام است ؟ 

بیمه عمر و پس انداز - بیمه نوزادان ، کودکان ، نوجوانان - بیمه عمر جامع زندگی - بیمه تمام عمر - بیمه عمر زمانی - حامی ( هزینه های کفن و دفن)بیمه جهیزیه - بیمه مهریه و ....

متداولترین بیمه های عمر عبارتند از : بیمه جامع زندگی - بیمه عمر نوزادان ، کودکان و نوجوانان - بیمه عمر و پس انداز

 مزایای بیمه عمر و جامع زندگی و بیمه عمر نوزادان ، کودکان و نوجوانان 

- دریافت سرمایه ای قابل توجه در پایان مدت انتظار که متناسب است با میزان پرداختی شما ، سن ، شغل ، سوابق پزشکی خانواده و میزان سرمایه درخواستی برای فوت 

- دریافت مستمری ، شما میتوانید بجای دریافت سرمایه فوق ، درخواست مستمری بصورت مادام العمر یا با تعیین مدت زمان دلخواهتان شوید . در  صورت فوت ناگهانی شخص ، پرداخت مستمری تا 10 سال اول بعد از پایان قرارداد به وراث امکان پذیر می باشد . 

- پرداخت وام بدون ضامن و معرف و مقررات دست و پاگیر ، در پایان سالهای دوم ، چهارم ، ششم و ... با بازپرداخت سه ماهه ، شش ماهه ، یک ساله ، دو و سه ساله با انتخاب شما . 

- پرداخت هزینه های امراض خاص نظیر سکته های قلبی و مغزی ، پیوند اعضا ، انواع سرطان ، جراحی عروق کرونر ، فلج اطفال ، التهاب مغزی کودکان و ...

- امکان پرداخت حق بیمه بصورت ماهانه ، سه ماهه ، شش ماهه ، سالانه و یا یکجا با انتخاب شما انجام پذیر می باشد . 

- پرداخت ها میتواند بصورت الکترونیک ( کارت خوان ، دستگاه خودپرداز ، اینترنت ) و یا مراجعه حضوری به هر یک از شعب بانک های طرف قرارداد با بیمه ایران در کل کشور صورت پذیرد . 

- امکان تغییر حق بیمه انتخابی در هر زمان وجود دارد . 

- در صورت بروز نقص عضو از پرداخت مابقی حق بیمه معاف خواهید شد . 

- در صورت فوت عادی علاوه بر اصل و سود مبلغ سرمایه فوت نیز به وراث انتخابی شما پرداخت خواهد شد .

- در صورت فوت در اثر حادثه علاوه بر اصل و سود مبلغ سرمایه تا 3 برابر به وراث انتخابی شما پرداخت خواهد شد . 

- در صورت پشیمانی از ادامه قرارداد ، هر زمان قادر به فسخ و دریافت مبلغ بازخریدی مندرج در بیمه نامه شوید و یا امتیازات خود را به شخص دیگری منتقل و واگذار نمائید . 

- نرخ سود این بیمه نامه تا 10 سال اول 18% و بعد از آن 15% است . 

- زمان تعویض دفترچه به شما اطلاع داده میشود . 

- این بیمه نامه از بدو تولد نوزادان تا افراد 70 سالگی قابل صدور می باشد.

 

تاریخچه بیمه عمر ایران

 

بیمه عمر برای اولین بار در سال 1583 در انگلستان مرسوم شد. اولین شرکت بیمه عمر در سال 1762 در انگلستان تاسیس و اولین بررسی علمی درباره بیمه عمر درسال 1812 منتشر شد. اولین قرارداد بیمه عمر روی "آقای ویلیام گینبس" منعقد شده بود. مدت این بیمه نامه 12 ماه ونرخ حق بیمه هشت درصد بود.بیمه عمر در ایران به وسیله نمایندگی یک شرکت بیمه خارجی به نام ویکتوریا در سال 1314 آغاز شد. این نمایندگی بعد از یک سال فعالیت منحل شد و پورتفوی خود را که شامل 150 بیمه نامه بود به شرکت سهامی بیمه ایران که آن زمان تازه تاسیس شده بود، واگذار کرد.اولین بیمه نامه عمری که توسط این نمایندگی مزبور صادر شد، از نوع مختلط پس انداز و متعلق به یک تاجر تبریزی به نام جبار صالح نیا بود. سرمایه آن به مبلغ 600 لیره انگلیسی در انقضای مدت به بیمه گذار پرداخت شد.بیمه ایران تا سال 1336تنها شرکتی بود که در ایران به این رشته از بیمه اقدام می کرد، اما در سال 1336 شرکت سهامی بیمه ملی و در سال 1340 شرکت سهامی بیمه امید نیز به عملیات بیمه عمر پرداختند.در سال 1353 شرکتی به نام بیمه بین المللی ایران و آمریکا تاسیس یافت که منحصرا به بیمه های عمر و حوادث می پرداخت و با کمک متخصصان آمریکائی شبکه بزرگ نمایندگی در تهران و در شهرهای بزرگ به‌وجود آورده بود و در فروش بیمه های عمر به سختی می کوشید و به موفقیت های قابل توجهی نیز دست یافته بود.این اقدامات بیمه ایران را برانگیخت که درصدد ایجاد یک نمایندگی قوی بیمه عمر برآید. به این منظور در شهریورماه 1355 اقدام به تاسیس یک شرکت مختلط با مشارکت یک شرکت بیمه آمریکائی به نام ایران عمر کرد. این شرکت توانست در اولین سال فعالیت خود در سال 1356 تعداد 1238 بیمه عمر به فروش برساند. این در حالی بود که در سال قبل از تاسیس شرکت ایران عمر یعنی سال1355 شرکت سهامی بیمه ایران توانسته بود 920 فقره بیمه نامه عمر بفروشد.

 

 سطح فرهنگی اغلب ما ایرانیها به قدری بالا رفته است که وجود بیمه عمر در زندگی را یک ضرورت می دانیم. برخی از خانواده های آشنا با مزایای بیمه عمر، به تعداد اعضای خانواده بیمه عمر می خرند و حتی عده ای نیز بیش از آن.

 

 

6 موقعیت ضروری برای خرید بیمه عمر

در زیر شش موقعیت زندگی  که بیمه عمر را برایتان ضروری می سازد، معرفی می کنیم:

وقتی عاشق هستید: فرزند، همسر، مادر، پدر، نامزد، دوست... وقتی عاشق هستیم تمام ذهنمان را عزیزمان پر میکند. می خواهیم تا جایی که امکان دارد در آرامش و راحتی زندگی کند و خوش باشد. این دسته افراد بیشترین مشتریان ما هستند. پدران و مادرانی که خود را بخاطر آینده فرزندشان بیمه عمر میکنند. یا همسرانی که آینده نگری کرده و نمی خواهند کم و کسری بجای بماند.

وقتی استخدام نیستید: به زمان بازنشستگی خود فکر کردید؟ وقتی استخدام نیستید چگونه در آینده حقوق بازنشستگی دریافت خواهید کرد؟ چه کسی خرج و مخارجتان را خواهد داد؟ این دسته افراد نیز بعد از مورد اول از بیشترین متقاضیان خرید بیمه عمر هستند. مهم نیست شغلی دارید یا ندارید، کار آزاد دارید یا فریلنسر هستید. با بیمه عمر بازنشستگی بعد از تعداد سالی که خودتان به دلخواه تعیین میکنید می توانید تا آخر عمرتان حقوق بازنشستگی دریافت کنید.

وقتی خانه دار هستید: خیلی از بانوان ایرانی اعتقاد دارند اگر درآمدی ندارند، پس به بیمه عمر نیازی نیست. اما همانطور که در مقاله "بیمه عمر مادران" توضیح داده شد، فرد  خانه دار، ارزش مالی بسیاری برای خانواده دارد و اگر نبود (جدای از مسائل احساسی، صرفا با دید اقتصادی) برای مهدکودک، معلم خصوصی، پرستار بچه، نظافتچی، آشپز، مسئول خرید ، نگهبان و غیره نیاز به هزینه ی زیادیست. بیمه عمر، به بازماندگان کمک خواهد کرد راحتتر از پس هزینه های اینچنینی بر ایند.

وقتی بیمه تامین اجتماعی هستید: اگر فکر میکنید بیمه بازنشستگی که بعد از اتمام دوران کاری به شما تعلق خواهد گرفت، برایتان کافیست، دوباره فکر کنید. و همچنین به پایداری آن... اگر شغلتان را رها کنید چه می شود؟

وقتی جوان و سالمید: در اینصورت هزینه ی پرداختی بیمه عمر شما بسیار کم است. چرا که هزینه ها با افزایش سن افزایش می یابد. از این فرصت استفاده کنید و همزمان پوشش کامل بیمه عمر را نیز داشته باشید.

وقتی بیماری حاد دارید: بسیاری تصور میکنند درصورت وجود بیماری، بیمه عمر به آنها تعلق نخواهد گرفت. اما این مسئله الزاما واقعیت ندارد.  شرایطی وجود دارد که امکان تحت پوشش قرار گرفتن را برای بسیاری از بیماران فراهم می کند. ضرورت بیمه عمر در این شرایط بر هیچ کس پوشیده نیست.

البته بسیاری ازین موارد را میدانستید اما گاهی نیاز به یادآوریست. نیاز به اقدام است. حواسمان باشد ثانیه های عمرمان را بیهوده از دست ندهیم. بیمه عمر مورد نظرتان را هر چه سریعتر سفارش دهید یا مشاوره بگیرید. مطمئن باشید در آینده از خود تشکر خواهید کرد.

مهم ترین تائیر بیمه عمر ، تامین هزینه های بازماندگان شماست .درست هنگامی که از نظر احساسی بسیار درمانده هستند.  مصیبت از دست دادن یک عزیز در زندگی به اندازه ای بزرگ است که هیچ چیز نمی تواند آن را پر کند، اما مبلغ زیادی که از بیمه ی عمر بیمه ایران دریافت می کنند، حداقل نگرانی های مالی آنها را کاهش می دهد.

 

 

چرا بیمه عمر؟

 هیچ کدام نمی دانیم آیا ثانیه ای دیگر زنده هستیم یا خیر...حتی اگر در نهایت سلامت باشیم. این یک واقعیت است که هرگز نمی خواهیم به آن فکر کنیم و از درنگ به آن می گریزیم. بعنوان یک انسان که زندگی اجتماعی دارد و زندگی افرادی به او وابسته است، باید مسئولیت پذیر باشیم.

لحظه ای تصور کنیم "اگر همین الان زندگی را وداع گویم چه بر سر خانواده ام خواهد آمد؟"

در زیر چند سناریوی متفاوت را در نظر می گیریم و دلایل داشتن بیمه عمر را بررسی می کنیم:

اگر جوان و مجرد هستید:

 بعد از فوتتان والدین و نزدیکانتان ، به شدت شوکه می شوند. هیچ جیز بدتر از، ازدست دادن یک جوان نیست. چه از قبل بیماری داشتید یا ناگهان به دلایل آلودگی هوا، آلودگی تشعشعاتی، استرس و غیره که تعداد آنها کم نیست دچار مرگ ناگهانی شوید، والدین شرایط بسیار سختی را خواهند گذراند. درصد کمی از مبلغ دریافتی از بیمه عمر شما (دو برابر آنچه در قرارداد نوشتید) ، می تواند مراسم پرخرج فوت یک جوان که دوستان بسیاری دارد را تامین کند. می تواند کمک بزرگی به خرید مسکن برای والدین یا خواهر و برادرتان شود. می تواند به صورت مقرری و ماهیانه به والدینتان پرداخت شود. می تواند بنا بر وصیتی که خودتان کردید به دوست یا نامزدتان تعلق گیرد و یادگاری بزرگی برای او بماند.

 

اگر تازه ازدواج کرده باشید:

 مخارج زندگی برای دو جوان تازه ازدواج کرده در دنیای اقتصادی امروز و شرایط استخدام ها و کاهش درآمدها بسیار زیاد است. اگر شما هم همانند 90 در صد دیگر زن و مردهای تازه ازدواج کرده ی ایرانی و بخصوص تهرانی باشید، هر دو باید کار کنید تا بتوانید سقف یک خانه ی اجاره ای را بالای سرتان نگاه دارید، قبوض را بپردازید، مخارج روزانه را تامین کنید و یک زندگی استاندارد داشته باشید.

اگر در این حین یکی از شما فوت کند، چه اتفاقی می افتد؟ شریکتان باید به تنهایی زندگی کند. در نتیجه تمام مخارج بر دوش او می افتد و نمی تواند زندگی نرمال خود را ادامه دهد. با دریافت مبلغ بیمه ی شما می تواند زندگی خود را حفط کند و حتی اگر به منزل پدری برگردد خود مستقلا مخارج خود را پرداخت کند.

 

اگر بچه دارید:

 هر اتفاقی برای خودمان بیافتد مهم نیست، اما کوچکترین مسئله ای که فرزندمان را از نظر ذهنی یا جسمی تهدید کند، به شدت بهم می ریزیم. کسانی که بچه دار هستند، بدون هیچ درنگ و دلیلی باید خود و همسرشان را بیمه کنند. اگر همین ثانیه بمیریم و فرزندمان تنها بماند چه می شود. با چه پولی بزرگ می شود؟ آیا برای فرزندمان از جمله ی " خدا خودش روزی رسان است" استفاده می کنیم؟ آیا روزی در حد سیر شدن شکمش خواهد بود؟ آیا می تواند همانند دیگر همسن و سال های خود تحصیل کند؟ چه بر سر او خواهد آمد؟

تصمیم درست شما می تواند آینده ی او را تامین کند. و موجب شود که تنها درد فرزند، درد بی والدی بماند.

 

اگر کهنسال هستید:

 هیچ چیز شیرین تر از زندگی نیست. اگر 120 سال هم داشته باشیم ، بازهم نمی خواهیم زندگی را بدرود گوئیم. در کهنسالی، ممکن است در خانه ی سالمندان زندگی کنیم، چندین نوه و نتیجه داشته باشیم، شاید هم هیچ کس دیگر سراغی از ما نمی گیرد. بیمه عمر ما پس از رفتنمان می تواند به موسسات خیریه واریز شود و کمی از بار گناهانی که داریم کم کند. می تواند هزینه ی خانه ی سالمندان همسرمان را بدهد. می تواند به تمام فرزندانمان کمک کند و گره ای از گره هایشان باز کند و در نهایت می تواند همواره عزیز و بزرگ نگهمان دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی