جهان بیمه

بیمه و همه آنچه که در مورد علم مدیریت بیمه باید بدانیم

جهان بیمه

بیمه و همه آنچه که در مورد علم مدیریت بیمه باید بدانیم

__________________________
کانال رسمی جهان بیمه
کانال تلگرام جهان بیمه
کانال رسمی جهان بیمه
__________________________
4insurance.ir
__________________________


4insurance.ir
__________________________
جهان بیمه

_______________________________
All about insurance and insurance management science should know
_______________________________

_______________________________

همه آنچه که در مورد بیمه و علم مدیریت بیمه و بازاریابی آن باید بدانیم

_______________________________

_______________________________
All you need to know about insurance and insurance management science
_______________________________
All about insurance and insurance management science should know
_______________________________

All you need to know about insurance and insurance management science




4insurance.ir


۴۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

تأثیر عوامل شبکه ای بر عملکرد شرکت هایی با سایز کوچک و متوسط (SME)

محمد مویدعابدی | دوشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۴، ۰۱:۰۳ ب.ظ

ترجمه : محمد مویدعابدی جهت پروژه سیستمهای پیشرفته مدیریت اطلاعات استاد گرامی جناب آقای دکتر رضایی کلیدبری به همراه چکیده و نتیجه مقاله اصلی از السویر


چکیده:

کشورهایی که در آن سازمان ها یا شرکت ها در شبکه های پیچیده گنجانده شده اند و مدیران آنها زمان قابل توجهی را فعالانه صرف شبکه بندی می کنند، از سوی محققین، گروه خرید و بازاریابی صنعتی (EMP) نام گرفته اند. با این همه، ارزیابی بخوبی اجرای این ابعاد یعنی ساختار و رفتارهای شبکه بندی خارجی، که بر عملکرد SME اثر می گذارند، چندان مورد توجه و حمایت قرار گرفته نشد. در این تحقیق، طی ارزیابی سوابق از متون EMP قبل ، به منظور ارزیابی سبک مدیریتی CEO از هوش هیجانی و تکنیک کارآفرینی استفاده کردیم. ساختار شبکه بر مبنای میزان و درجات نمرکز، اندازه گیری می شود. داده ها از 227 CEO شرکت های فناوری اطلاعاتِ کوچک ایرانی، جمع آوری شد. لذا به منظور سنجش این فرضیات، به ادغام مدل سازی معادله ساختاری ارتقا دهنده سبک کارآفرینی، ساختار شبکه و رفتار شبکه سازی خارجی است. عملکرد SME هر دو عامل، یعنی تحت تأثیر ساختار شبکه و رفتار شبکه سازی خارجی قرار دارد. رفتار میانجی ساختار شبکه نیز مورد بحث قرار گرفته شد. در اینجا، نتایج ما، نشان می دهد که سبک کارآفرینی بر رفتار شبکه سازی تأثیر ندارد.

  • ۰ نظر
  • ۲۴ فروردين ۹۴ ، ۱۳:۰۳
  • محمد مویدعابدی

نرخ دیه سال 1394

محمد مویدعابدی | سه شنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۴، ۱۰:۳۶ ق.ظ
از سوی وزیر دادگستری؛

نرخ دیه سال ۹۴ اعلام شد

**** توجه****

 جهت دریافت الحاقیه افزایش تعهدات دیه سال  1394 مراجعه حضوری به دفاتر بیمه نیاز و الزامی نمی باشد آخرین خبر 1394/1/20


وزیر محترم دادگستری، نرخ دیه در سال ۱۳۹۴ را اعلام کرد.
  • ۳ نظر
  • ۱۱ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۳۶
  • محمد مویدعابدی

هوش سازمانی

محمد مویدعابدی | دوشنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۴، ۰۸:۰۵ ق.ظ

مقاله تخصصی؛ هوش سازمانی...Organizational Intelligence

هوش سازمانی یعنی داشتن دانشی فراگیر از تمام عواملی که بر سازمان تأثیر می گذارند

نویسنده : محمدرضا فروغی

 اشاره:

 در طول ۱۰ سال اخیر، اکثر سازمان ها مبالغ متنابهی در زمینه اتوماتیک کردن فرآیندهای سازمانی از طریق طراحی و پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی هزینه کرده اند. اما اکنون توجه اصلی خود را معطوف به بهینه کردن آن فرآیندها نموده اند.

 پیش به سوی:

   Organizational Intelligence

  • ۰ نظر
  • ۱۰ فروردين ۹۴ ، ۰۸:۰۵
  • محمد مویدعابدی

سیستم اتوماسیون اداری

محمد مویدعابدی | دوشنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۴، ۰۸:۰۳ ق.ظ

تخصصی مدیریت فناوری اطلاعات؛سیستم اتوماسیون اداری...OAS

سیستم اتوماسیون اداری از نقاط حیاتی و کلیدی در نرم‌افزار سازمانی می باشد

 

با توجه به نقش کلیدی نامه و اتوماسیون اداری در ارتباط رسمی بین سازمانها و موسسات و ایجاد تمهیدات کاملا رسمی در سازمانها برای پوشش این نیاز، اتوماسیون کامل فرایندهای یک سازمان بدون در نظر گرفتن این مهم غیرممکن میباشد. بنابراین سیستم مکاتبات و یا اتوماسیون اداری از نقاط حیاتی و کلیدی در نرم‌افزار سازمانی می باشد.

  این سیستم با هدف قرار دادن 2 بخش کلی و حیاتی یعنی بخش دبیرخانه و ثبت نامه‌های وارده و صادره و بخش کارتابل الکترونیک و چرخش خودکار نامه در سازمان قصد دارد اتوماسیون کاملی از نیازمندیهای این حوزه را فراهم کرده و ایده‌آل یک سازمان بدون کاغذ (Paperless) را محقق سازد.

  • ۰ نظر
  • ۱۰ فروردين ۹۴ ، ۰۸:۰۳
  • محمد مویدعابدی

دولت الکترونیک راهی برای ارائه با کیفیت تر خدمات

محمد مویدعابدی | دوشنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۴، ۰۸:۰۲ ق.ظ

مقاله تخصصی؛

 دولت الکترونیک راهی برای ارائه با کیفیت تر خدمات... electronic government

کشور آمریکا در کل جهان پیشرفته ترین کشور در زمینه فناوری اطلاعات به شمار می رود

گردآوری: بهروز سروش نیا

    امروزه بسیاری از کشور های در حال توسعه و در حال گذار در تلاش هستند تا با تدوین و اجرای پروژه های دولت الکترونیک خود را با واقعیات و محیط جدید منطبق ساخته و از مزایای آن بهره گیرند ، در حال حاضر کشور آمریکا در کل جهان پیشرفته ترین کشور در زمینه فناوری اطلاعات به شمار می رود ، که در قاره آسیا نیز کشور سنگاپور دارای این مقام است1 در کشور ما نیز در تاریخ 22/4/81 طی مصوبه

  • ۰ نظر
  • ۱۰ فروردين ۹۴ ، ۰۸:۰۲
  • محمد مویدعابدی

راهبری فناوری اطلاعات در سازمان

محمد مویدعابدی | دوشنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۴، ۰۸:۰۰ ق.ظ
راهبری فناوری اطلاعات در سازمان
آیدا حقیقی

چکیده: مدیران ارشد سازمان تأثیر قابل توجهی را که فناوری اطلاعات می‌تواند روی موفقیت سازمان داشته باشد، درک کرده‌اند. مدیران امیدوارند که درک و شناخت خود را از روشهای مبتنی بر فناوری اطلاعات که به کار برده شده است و نیز احتمال به کار بردن موفقیت‌آمیز آن رابرای کسب مزیت رقابتی افزایش دهند. بنابراین هیئت مدیره و مدیران اجرایی نیاز دارند که مدیریت و نظارت روی IT را افزایش دهند، برای اینکه اطمینان یابند که IT سازمان، استراتژیها و هدفهای سازمان را دنبال می‌کند و برآورده می‌سازد. از اینرو راهبری فناوری اطلاعات (IT Governance = ITG) به عنوان بخش جدایی ناپذیر مدیریت سازمان در نظر گرفته می‌شود. این مقاله با هدف معرفی راهبری فناوری اطلاعات و دلایل اهمیت آن و آشنایی با چگونگی پیاده‌سازی آن تهیه شده است
  • ۰ نظر
  • ۱۰ فروردين ۹۴ ، ۰۸:۰۰
  • محمد مویدعابدی

نقش فناوری اطلاعات در نحوه عملکرد مدیریت منابع انسانی

محمد مویدعابدی | دوشنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۴، ۰۷:۵۷ ق.ظ
نقش فناوری اطلاعات در نحوه عملکرد مدیریت منابع انسانی
مجیدرضا عبداله پور

چکیده: با ورود فناوری اطلاعات به سازمان، عملکردهای مدیریت منابع انسانی دستخوش تغییر می شود. این تغییر در صورتی می تواند موثر باشد که ابتدا فعالیت هایی را که فناوری اطلاعات می تواند انجام دهد، شناخته و زمینه بروز این فعالیت ها را فراهم نماییم. متعاقب آن مدیریت منابع انسانی با شرایط جدید آشنایی لازم را پیدا نموده تا بتواند با بهره گیری از
ظرفیت هایی که فناوری اطلاعات می تواند ایجاد کند، سبب ارتقاء عملکرد منابع انسانی سازمان شود. در این مقاله سعی شده است ابتدا تاریخچه مختصری از هر دو موضوع فناوری اطلاعات و مدیریت منابع انسانی ارایه داده و سپس تاثیر و پیامدهای فناوری اطلاعات بر عملکردهای مدیریت منابع انسانی را توضیح دهیم. در ادامه نیز شرایط و فرصت هایی که کاربرد فناوری اطلاعات در مدیریت منابع انسانی فراهم می نماید، مورد بررسی قرار گرفته است.
کلید واژه: فناوری اطلاعات - مدیریت منابع انسانی - ساختار سازمان - عملکردهای مدیریت منابع انسانی
  • ۰ نظر
  • ۱۰ فروردين ۹۴ ، ۰۷:۵۷
  • محمد مویدعابدی

روابط بین‌عناصر تسهیم اطلاعات و استراتژی‌های رقابتی

محمد مویدعابدی | دوشنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۴، ۰۷:۵۵ ق.ظ
روابط بین‌عناصر تسهیم اطلاعات و استراتژی‌های رقابتی
افسانه بها

روابط بین‌عناصر تسهیم اطلاعات و استراتژی‌های رقابتی و عملکرد زنجیره تأمین در سازمان: مقدمه: سازمان‌ها در خلأ نیستند. هر سازمانی، اعم از شرکت‌های بزرگ، شرکت‌های دولتی، یاکسب و کارهای کوچک می‌خواهند خواسته‌های مشتریان و سهامداران گوناگون را براورده سازند. بنابراین، نیازمند مواد، تجهیزات، تسهیلات و تأمین کنندگانی از سازمان‌های دیگر هستند و عملکرد یک سازمان به وسیله فعالیت‌های سایر سازمان‌هایی که تشکیل زنجیره تأمین می‌دهند، تحت تأثیر قرار می‌گیرد. نقش تسهیم اطلاعات در دستیابی به رقابت پذیری، موضوعی است که طی سال‌های اخیر در سطوح مختلف اعم از شرکت، کسب و کار و زنجیره تأمین مورد توجه بسیاری از محققان قرار گرفته است.
  • ۰ نظر
  • ۱۰ فروردين ۹۴ ، ۰۷:۵۵
  • محمد مویدعابدی

اتوماسیون اداری/مقاومت کارکنان

محمد مویدعابدی | دوشنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۴، ۰۷:۵۴ ق.ظ
اتوماسیون اداری/مقاومت کارکنان
حامد خراسانی طرقی

مطالعه موردی: مقدمه: متنی که می خوانید حاصل تجربه شخصی اینجانب در سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی می باشد.در این مطالعه موردی ابتدا سازمان مورد بحث معرفی می شود؛در ادامه یک مشکل واقعی در حوزه تغییر سازمانی مطرح و راه حل آن مشکل بیان می گردد.

معرفی سازمان:
بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.
  • ۰ نظر
  • ۱۰ فروردين ۹۴ ، ۰۷:۵۴
  • محمد مویدعابدی

مدیریت و درک کیفیت خدمات فناوری اطلاعات

محمد مویدعابدی | دوشنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۴، ۰۷:۵۲ ق.ظ

مدیریت و درک کیفیت خدمات فناوری اطلاعات
مترجم: ضیاء الدین

چکیده: این تحقیق به بررسی میزان شناخت سرویس دهندگان و مرجعان آن از IT می پردازد. سرویس های فناوری اطلاعات نیازمند سرمایه گذاری زیادی هستند تا بتوان کارایی آن هارا افزایش داد وآنهارا تحلیل کرد.(Jiang et al,2000) در این تحقیق برای انجام این بررسی از ابزارSERVPERT مدل SERVQUAL استفاده شد. این تحقیق در بانک برزیل انجام شد و در این تحقیق میزان شناخت مراجعان و سرویس دهندگان از IT بررسی شد. یافته های بدست آمده نشان دهند? افزایش کیفیت سرویس های IT به لحاظ چشم انداز استراتژیک هستند مخصوصاً در ابعاد ملموس بودن ،دقت، پاسخگویی، تضمین و همدلی در این بررسی پیشرفت هایی در زمینه مدلSERVQUAL نشان داده شده است.

  • ۰ نظر
  • ۱۰ فروردين ۹۴ ، ۰۷:۵۲
  • محمد مویدعابدی